در ادامه سیاست سرکوب؛ کسبوکارهای اینترنتی هم به کنترل ستاد امر به معروف درآمد
در نشستی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نمایندگان اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی برگزار کرد مقرر شد تا شورایی تحت مدیریت این ستاد در این اتحادیه ایجاد شود.
در این نشست که روز چهارشنبه ۲۳ شهریور در مقر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور رئیس اتحادیه کسبوکارهای مجازی و نمایندگان شرکتهای اینترنتی اسنپ، دیجیکالا و دیوار برگزار شد، میثم موسوی نژادیان، سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبهگری این ستاد از تاکسیهای اینترنتی خواست تا رانندگان معترض به وضعیت حجاب زنان را حمایت کرده و آنها را تشویق کنند.
علاوه بر این در این نشست مصوب شد که با هدف جهتدهی به سیاستهای فرهنگی کسبوکارهای اینترنتی، کارگروه مشترکی نیز اتحادیه کسب و کارهای مجازی و ستاد امر به معروف تشکیل میشود.
سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبهگری ستاد امر به معروف در این نشست همچنین به شرکتهای تاکسی اینترنتی پیشنهاد داد تا گزینهای برای رانندگان جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب میکنند تعریف کنند.
نماینده این ستاد علاوه بر این از شرکتهای اینترنتی خواست تا آگهیهای مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی را در تبلیغات خود درج نکنند.
اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی با داشتن چهار هزار عضو، مرجع رسمی اعطای مجوز کسبوکارهای اینترنتی در ایران است. حالا ورود بیسابقه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این نهاد، علاوه بر لزوم ایجاد شورا و کارگروه مشترک، شرکت های اینترنتی عضو این اتحادیه را موظف میکند تا جهت پیگیری مطالبات و گزارشهای مردمی، رابطی رسمی به این ستاد معرفی کنند.
مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دخالت در امور فرهنگی و اجتماعی مردم را به امری قانونی تبدیل کرد. بر اساس ماده ۹ این قانون، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد هر گونه مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده، علاوه بر مجازات، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی میشود.
تعليقات
إرسال تعليق